Pots seleccionar una entrada del bloc per la seva localització geogràfica.

divendres, 13 d’agost del 2010

Barranc del riu Llech

Es tracta d'un barranc pirenaic molt lúdic i esportiu que es troba a prop de Prada, al Conflent, a la Catalunya nord.

Té el problema de tots els barrancs turístics: la gran quantitat de gent que hi ha. No és un barranc gaire tècnic, llevat d'algun salt llarg endavant i algun tobogan capciós, però és prudent fer-lo una vegada de manera tranquil·la per estudiar-lo i guardar-se les animalades per posteriors visites al barranc.

Per arribar al l'aparcament oficial, s'ha d'anar fins un poble anomenat Villerach. S'atravessa el poble i se segueix amunt per una pista de terra fins arribar a un pàrquing molt ben marcat amb unes tanques de fusta que queda pujant a mà esquerra. S'ha de tenir en compte que en tota aquesta zona està prohibit estacionar fora de les zones habilitades a l'efecte.

L'accés és d'uns 30-45 minuts. Després de deixar el cotxe se segueix la pista amunt fins a trobar una corba força tancada a la dreta, a uns 500 metres de l'aparcament. D'aquella corba baixa una pista fins a l'inici del barranc.

El descens d'unes 2-3 hores. És un descens molt esportiu amb multitud de tobogans, amb una llançadora espectacular, i salts. És molt i molt divertit si s'és una mica agosarat, que no imprudent...

El perill més rellevant, potser per no ser evident, és un trenca-tíbies que es troba després del que sembla un tobogan fàcil i curt. Com que més d'un s'hi ha deixat la integritat, hi han pintat un senyal de perill en vermell que es mostra a continuació. Abans d'arribar a aquest senyal, es passa per dins d'una finestra de forma triangular entre roques.

La topo (treta de www.descensodebarrancos.com) marca molt bé on es troba el trenca-tíbies.

Clica a la imatge per veure més fotografies.

El retorn d'uns 45-60 minuts. Al final del barranc hi ha un passa-mà de cable, baixant a l'esquerra. D'allà es pot arribar a la pista de tornada, molt ben marcada, que puja a l'esquerra. Aquesta pista duu directament fins a l'aparcament. És aconsellable portar força aigua per la tornada, que puja fort, i no fer-se gaire il·lusions cada cop que sembla que el camí ja s'acaba...