Pots seleccionar una entrada del bloc per la seva localització geogràfica.

diumenge, 17 d’abril del 2011

Torrent de Gravet

El Torrent de Gravet es troba al costat del poble de Rupit, a la comarca d'Osona, província de Barcelona, Catalunya. Es tracta d'un barranc curt, divertit i amb força encant. No és gaire aquàtic, per tant és recomanable després de pluges. Tot i que als trams que hi ha l'aigua aquesta és bastant freda, si es suporta bé el fred i es va ben equipat, inclús pot fer-se durant els mesos freds.

L'accés al barranc es fa passant per sobre del Salt de Sallent, i seguint endavant una mitja hora més. És un barranc amb un equipament excel·lent atès que la Comissió de Descens de Barrancs de la FEEC el va reequipar el gener de 2005 (notícia). Al mapa següent es pot veure el recorregut sencer del barranc.

La ressenya següent es pot trobar, juntament amb un munt d'informació del barranc, a la web de http://www.latrencanous.com. Per no repetir informació innecessàriament, aquí només posarem les quatre dades essencials. Es necessita, a banda del material habitual, una corda de 60 metres o dues que unides siguin equivalents.

L'accés al barranc és d'uns 30-40 minuts de caminar còmodament. El barranc en sí és d'entre 2 i 3 hores. El retorn és d'entre 45 minuts i 1 hora. El retorn comença per un corriol baixant a la dreta, uns 50 metres després del ràpel de 11 metres. Allà s'hi pot veure una fita de pedres i una espècie de camí ample que apareix per l'esquerra. S'ha de seguir el corriol de la dreta fins a trobar una pujada molt ben marcada que ens durà al camí per on hem accedit. S'ha d'anar amb compte no precipitar-se en agafar el camí de pujada perquè abans de trobar el camí de pujada correcte, hi ha una traça (que no hem d'agafar) que puja per una canal i que ens pot confondre. En el cas de pujar per la canal equivocada, anirem a parar a una petita xemeneia amb un pas final lleugerament delicat. Com a referència, podem dir que hi ha un tram del camí de retorn que passa per sota mateix d'unes parets de pedra, i que fins que no s'hagi passat aquest tram, no cal buscar el camí de pujada.

El ràpel de 30 metres es fa per fora del forat, encara que si no hi ha aigua es pot fer per dintre. La corda pateix una mica perquè a la sortida del ràpel rasca. Encara que no ho sembli a primera vista, quan es comença a baixar la corda es posa sola al lloc on rasca menys, no cal obligar-la a anar enlloc. Després de fer 4 o 5 metres volats, el ràpel es torna una rampa. En vorejar el forat s'ha de vigilar de no perdre l'equilibri i que la corda et faci picar amb la roca. Aquest ràpel es pot guiar una mica des de baix per fer-lo més segur, però no té gaire complicació, però en el cas de que el cabal sigui abundant (no l'hem fet mai en aquesta condicions), té pinta de que ha de ser força delicat. Un pas en fals i es pot rebre un cop fort contra la roca, a més a més de quedar-se penjat sota l'aigua.

Per acabar,unes fotografies del descens. Per veure-les totes, fes clic a la imatge.